fbpx
centrum monitoringu alarmowego

Jak zorganizować bezobsługowe centrum monitoringu alarmowego?

Świadczysz usługi monitoringu alarmowego? Masz niewielkie centrum monitorowania i martwisz się o rosnące koszty wynagrodzenia operatorów stacji monitoringu?  A przecież chciałbyś zarabiać więcej, a nie dopłacać do usługi racja? Sprawdź, jak to rozwiązać.

Czego dowiesz się z artykułu:

  • Czy da się zrezygnować z operatora na stacji monitorowania? 
  • Kto będzie obsługiwał alarmy, skoro zrezygnuje z operatorów? 
  • Czy taka zmiana pozwoli nadal sprawnie i bezpiecznie świadczyć usługi monitoringu?

Jak zoptymalizować koszty centrum monitoringu alarmowego?

Choć wokół wszystko drożeje, mam dla Ciebie dobre wieści.

Kwestie techniczne, a co za tym idzie koszta związane z obsługą centrum monitoringu, można efektywnie optymalizować.

Aktualnie na rynku pojawia się coraz więcej rozwiązań, które umożliwiają uzyskanie zamierzonego efektu w postaci sprawniejszej obsługi, bez zwiększania kosztów i zamartwiania się aspektami technicznymi.

Co ważne, coraz więcej firm z powodzeniem z nich korzysta, więc i Ty możesz, bez obaw o gwarancję zadowolenia.

Sprzęt i oprogramowanie

Martwisz się, że nadal musisz coś instalować, konfigurować, itd.?

Spokojnie, nie musisz. Obecnie technologie chmurowe są na tyle rozwinięte, że otrzymujesz kompletny system wraz z aplikacją mobilną, której zastosowanie niesie wiele korzyści.

Takim systemem jest Safestar.

Mając do dyspozycji system chmurowy, ułatwisz sobie życie i ograniczysz koszta. Sam zobacz.

Co dostajesz w ramach wyboru systemu chmurowego: 

  • Działający i gotowy do pracy w każdej chwili system
  • Aplikację mobilną dla grup (patroli) interwencyjnych
  • Najwyższy poziom zabezpieczania danych
  • Możliwość monitorowania większości nadajników
  • Wygodny dostęp przez przeglądarkę internetową
  • Automatycznie generowane raporty i alerty

Ale to nie wszystko!

Obsługa alarmów przez patrol interwencyjny

Oczywiście pierwsze co przychodzi do głowy w ramach optymalizacji, to pomysł, aby alarmy były odbierane i obsługiwane bezpośrednio przez patrol interwencyjny. 

Całkiem do niedawna zorganizowanie tego w sposób bezpieczny i skuteczny było korzystne, ale jednocześnie trudne do zrealizowania. Robiło się to głównie poprzez wysyłanie SMSów z systemów monitorujących zainstalowanych na komputerze w siedzibie firmy ochrony. 

Mimo że początkowo wydawało to się dobrym pomysłem, z czasem problemy zaczęły się piętrzyć.

Na szczęście dzisiaj uruchomienie obsługi alarmów przez patrol interwencyjny jest znacznie prostsze. 

Wystarczy pobrać aplikację mobilną i sparować ją z systemem chmurowym. Aplikacja mobilna SafestarPatrol oferuje bowiem szereg funkcjonalności umożliwiających szybką obsługę alarmów w pełnym zakresie tak, jak centrum monitorowania. 

Taki podejście znacznie przewyższa swoją skutecznością i bezpieczeństwem dotychczasowe rozwiązania, ponieważ oferuje:

  • Odbiór i obsługę alarmów 
  • Dostęp do niezbędnych danych on-line
  • Sugerowanie procedur działania
  • Możliwość dokumentowania czynności
  • Automatyczne monitorowanie patrolu

Niby wszystko wygląda dobrze, ale co w sytuacji, gdy współpracuję z innymi firmami?

Obsługa alarmów w centrum monitorowania innej firmy

Prawdopodobnie wiem, o czym właśnie pomyślałeś. 

Możliwe, że skala problemów technicznych, a także ograniczone zaufanie do firm zewnętrznych powodują, że właściwie wykluczasz taką opcję. Do tego dochodzą jeszcze przyzwyczajenia oraz obawa, że inni działają inaczej, a Twoim klientom może się to nie spodobać… 

Rozumiem to. 

Tak faktycznie może się zdarzyć i znam wiele przypadków, kiedy tego typu współpraca nie udała się, a firmy rozstawały się z niesmakiem. 

Głównym barierą takiej współpracy często okazywała się kwestia przekazywania danych o klientach i monitorowanych obiektach oraz konfiguracja techniczna całego układu.  

Nic dziwnego, że prowadziło to do 2 scenariuszy:

  1. Przekazujemy do drugiej firmy nasze dane, a oni wprowadzają je do swojego systemu, a następnie podłączasz tam swoje nadajniki.
  2. Przenosimy do drugiej firmy komputer z systemem, danymi i konfiguracją nadajników.

Przyznam, że oba te scenariusze są faktycznie wątpliwe zarówno pod kątem technicznym jak i bezpieczeństwa Twoich danych. Efektem ubocznym często okazywało się poczucie braku kontroli nad tym co dzieje się w Twoim monitoringu…

Ale spokojnie. Mam na Ciebie dobre wieści. Można bowiem “mieć ciastko i zjeść ciastko” i w dodatku nie trzeba mieć dwóch. 🙂

W chmurze Safestar możesz posiadać swoje centrum monitorowania, swoją konfigurację, swoje bezpieczne dane, a jednocześnie udostępnić innej firmie jedynie możliwość obsługi alarmów i kierowania patrolami interwencyjnymi. 

Trudno w to uwierzyć? 

Przekonaj się sam – Załóż darmowe konto i wypróbuj, jak to działa. 

A co z jakością i bezpieczeństwem usług?

Bezobsługowe centrum monitorowania nie musi oznaczać gorszej jakości obsługi lub mniejszego poziomu bezpieczeństwa. 

Oczywiście mogą pojawiać się wątpliwości, ale są sprawdzone sposoby na to, aby kierownik monitoringu, prezes czy właściciel firmy mogli osobiście zadbać o jakość i bezpieczeństwo w takim modelu usługi.

Jak nadzorować jakość i bezpieczeństwo centrum monitoringu alarmowego?

Po pierwsze 

Korzystając z technologii chmurowej Safestar, wszystkie dane są bezpieczne i dostępne w każdej chwili do wglądu. 

Nie ma potrzeby martwienia się o serwery, kopie i cyberbezpieczeństwo. 

Serwery są umieszczone w dwóch certyfikowanych serwerowniach w Polsce, co gwarantuje Ci pewność o bezpieczeństwo danych.

Po drugie

Safestar oferuje szereg funkcji kontroli różnych parametrów, takich jak np.:

  • Kontrola łączności z terminalem SafestarPatrol
  • Brak reakcji patrolu na alarm w określonym czasie
  • Kontrola czasu przyjęcia obsługi zdarzenia
  • Przekroczenie czasu dojazdu
  • Weryfikacji pozycji GPS patrolu i chronionego obiektu podczas interwencji

W przypadku wykrycia nieprawidłowości system automatycznie wysyła alert do wskazanych osób SMS-em lub mailowo. 

Obawiasz się, że alarm nie dotrze na czas? Przeczytaj artykuł: Jak uchronić się przed “zgubieniem” alarmu.

Podsumowanie

To o czym kiedyś można było tylko pomarzyć, dzisiaj jest dostępne od ręki, praktycznie dla każdej agencji ochrony. To zasługa szeregu nowych technologii, a w tym rozwiązań chmurowych, które w ostatnim czasie zawojowały ten rynek. Istotną rolę pełni również sprawdzona przez wiele agencji ochrony aplikacja mobilna dla patroli interwencyjnych. 

Chcesz zoptymalizować koszty świadczonych usług, ale nie wiesz, czy to dla Ciebie?

Skorzystaj z bezpłatnej i niezobowiązującej konsultacji, podczas której dokładnie przeanalizujemy Twoją sytuację, a także omówimy możliwości rozwoju w oparciu o nowoczesne technologie chmurowe.

Nowoczesny system dla Twojej agencji ochrony, który Ci się opłaci!

Ty nie musisz znać się na zaawansowanej technologii, aby ją wykorzystać do rozwoju firmy. Wszystko Ci zaprezentujemy! Umów się na niezobowiązujące spotkanie demonstracyjne i sprawdź, jak wiele możliwości da Twojej firmie system Safestar.
Udostępnij artykuł na:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Krzysztof Ciesielski

Krzysztof Ciesielski

Krzysztof Ciesielski (ur. 1976 w Krakowie). Menedżer, ekspert, publicysta, wykładowca. Absolwent wydziału Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechniki Warszawskiej. Od ponad 20 lat w branży ochrony. Od 2010r. Prezes Zarządu DMSI Software. Pomysłodawca i współtwórca wirtualnego centrum monitorowania Safestar. Karierę zawodową związał z systemami zabezpieczeń elektronicznych oraz szeroko rozumianym monitoringiem i ochroną.