fbpx

Czy Twoje dane w Safestar są bezpieczne?

Bezpieczeństwo danych w systemach informatycznych to kluczowe zagadnienie współczesnego świata a w szczególności dotyczy to obszaru firm ochrony. Safestar wprowadza światowe standardy w bezpieczeństwie dostępu do danych.

Bezpieczne hasła

Safestar automatycznie kontroluje jakość hasła dlatego twórz takie hasła aby wskaźnik „mocy hasła” wskazywał co najmniej 50%. Komunikat „Hasło jest proste” nie powinien się pokazywać. Zwróć uwagę na zalecenia.

Logowanie dwupoziomowe z użyciem kodów SMS

Dzięki autoryzacji dwuetapowej, Safestar automatycznie wyśle kod SMS na numer telefonu użytkownika podczas logowania. Warunkiem zalogowania się do systemu będzie podanie tego kodu.

Z tej opcji można skorzystać w dogodnych przypadkach, przy:

  • każdym logowaniu,
  • logowaniu z innej przeglądarki (innego urządzenia),
  • dostępie z innego adresu IP niż poprzednio.

Opcja okresowej obowiązkowej zmiany hasła

Na bezpieczeństwo dostępu do danych wpływają okresowe zmiany hasła. W ustawieniach konta (zakładka konto/konta/konfiguracja) można ustawić automatyczną, okresową zmianę hasła dla wszystkich użytkowników w swojej firmie. Przyjmij odpowiedni okres i poinformuj o tym wszystkich użytkowników w firmie. System po określonym czasie poprosi użytkowników o zmianę hasła.

Upoważnienia dostępu do danych

Określenie dostępu do obiektów i grup obiektów

Na bezpieczeństwo danych w systemach maja wpływ uprawnienia dostępu. W Safestar każdemu użytkownikowi można nadać dostęp do określonych obiektów a tym samym do określonych danych związanych z tymi obiektami:

  • dane adresowe
  • dane osobowe osób kontaktowych
  • strumienie wideo
  • pozycje geograficzne

Określenie dostępu do strumieni wideo na poziomie konfiguracji

Podczas konfiguracji (dodawania) rejestratora wideo, administrator systemu może wybrać które strumienie wideo (kamery) mogą być widoczne w systemie w danym obiekcie.

Czasowe przetwarzanie danych

Osoby kontaktowe z datami początku i końca

Przy dodawaniu danych osób kontaktowych można wskazać okres, w którym dane osoby mogą być widoczne.

Data monitorowania obiektu

Przy dodawaniu obiektu można wskazać okres w którym obiekt jest monitorowany.

Czasowe notatki

Przy dodawaniu notatek można wskazać okres ważności po którym dana informacja nie będzie prezentowana.

Karta kluczowych osób odpowiedzialnych KONTO/EDYCJA/DANE KONTAKTOWE

W systemie jest dostępny formularz z danymi kontaktowymi kluczowych osób w firmie w tym osób odpowiedzialnych za ochronę danych osobowych. Dane wpisane w formularzu wymagają weryfikacji.

Wyszukiwarka danych osobowych – KONTO/WYSZUKIWANIE DANYCH OSOBOWYCH

Pod kątem wymagań związanych z ochroną danych osobowych w systemie został stworzony formularz, który umożliwia wyszukanie określonych danych w czterech obszarach funkcjonowania systemu:

  • osoby kontaktowe
  • użytkownicy systemu (loginy)
  • grupy interwencyjne, specjaliście, itp.
  • kluczowe osoby kontaktowe

Bezpieczeństwo teleinformatyczne

W zakresie bezpieczeństwa teleinformatycznego Safestar spełnia następujące wymagania.

  • Szyfrowana transmisja danych (SSL)
  • Szyfrowane hasła i wybrane inne dane
  • 2 firewall’e spięte w klaster
  • Klaster bazy danych
  • Kopie bezpieczeństwa z niezależnym, drugim Data Center
  • Niezależne wejścia kabli do budynku
  • Niezależnie linie światłowodowe

Podany opis zawiera elementy, które można podać do publicznej wiadomości. Ze względów bezpieczeństwa wymienione opcje są opisane ogólnie i nie są to wszystkie elementy zabezpieczeń jakie są stosowane.

Bezpieczeństwo fizyczne

W bezpieczeństwie fizycznym infrastruktury Safestar spełnia następujące wymagania.

  • Systemy UPS
  • Agregaty
  • System detekcji pożaru oraz system wczesnej detekcji dymu
  • Gazowy system gaśniczy
  • Telewizja przemysłowej (CCTV)
  • Kontrola dostępu (SDK)
  • System sygnalizacji włamania i napadu (SSWiN)
  • Pracownicy ochrony monitorujący obiekt 24/7
  • Weryfikacja tożsamości osób wchodzących do obiektu
  • Wizyty gości w eskorcie służb obiektu

System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji

Firma DMSI Software Sp. z o.o. będąca producentem i jednocześnie operatorem usługi Safestar Cloud posiada wdrożony system zarządzania bezpieczeństwem informacji w oparciu o normę ISO 27001.

Nowoczesny system dla Twojej agencji ochrony, który Ci się opłaci!

Ty nie musisz znać się na zaawansowanej technologii, aby ją wykorzystać do rozwoju firmy. Wszystko Ci zaprezentujemy! Umów się na niezobowiązujące spotkanie demonstracyjne i sprawdź, jak wiele możliwości da Twojej firmie system Safestar.
Udostępnij artykuł na:
Picture of Krzysztof Ciesielski

Krzysztof Ciesielski

Menedżer, ekspert, publicysta, wykładowca. Absolwent wydziału Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechniki Warszawskiej. Od ponad 20 lat w branży ochrony. Od 2010r. Prezes Zarządu DMSI Software. Pomysłodawca i współtwórca wirtualnego centrum monitorowania Safestar. Karierę zawodową związał z systemami zabezpieczeń elektronicznych oraz szeroko rozumianym monitoringiem i ochroną.